Bir Su Altı Korku Filmi Tavsiyesi: The Deep House

Melisa Parlak
3 min readMay 17, 2022

The Deep House ya da Derindeki Ev filmi üzerine fikirlerimi paylaşacağım bir yazı olacak bu. Bu yazıda sürprizbozan yoktur. Derindeki Ev filmini ya da The Deep House olarak da bilinen bu su altı korku yapımını merak edenlere, yeni tanışacaklara genel hatlarıyla filmden bahsetmek istedim. Filmi izlediğim en güzel korku filmleri listelerimin ilk sıralarına koyamam muhtemelen, fakat yine de denenmemişe kalkıştığı ve bunu başardığı için hakkında konuşulmayı hak ettiğini düşünüyorum.

Muhtemelen içinde gizem ögeleri de barındıran su altı korku filmleri hem çekimlerinin güçlüğünden hem de senaryonun hayal edildiği haliyle uygulanamayacağından pek çekilmiyor. Çok eskiden Neverlake diye bir film izlemiştim mesela ama yanlış hatırlamıyorsam o bu kadar “gölün içinde” değildi. Aklıma başka da gelmiyor açıkçası. Neyse, gelelim filmimize.

Ukrayna’da bir sanatoryumda açılan Derindeki Ev filmi Fransa’da devam ediyor. Vlogger gezgin çiftimizin başına gelenleri göreceğiz. Turistik bir gölü arıyorlar, dalış yapacak ve gölün dibindeki kalıntıları videoya alıp milyon izlenmeye ulaşacaklar. Tıklanma arzusuyla gelişen doyumsuz merak ve kurcalamaya sosyal mesajlar da buram buram geliyor. Gölün kalabalıklığından rahatsız oluyor tık isteyen kahramanımız. Daha sonra tanıştıkları bir adam onlara gölün izole bir kısmından bahsederek çiftimizi oraya yönlendiriyor. Olaylar gelişiyor. (Tık yoluna gidecek Niyazi modunda izliyoruz göle daldıkları andan itibaren.)

Su altında geçen korku filmi arayanlar varsa bu filme mutlaka göz atmalı. Ben yalnız izledim, ışıkları da kapatsaydım daha da çok etkilenirdim muhtemelen. Ona rağmen sonuna kadar nefesimi tutarak izledim. Olaylar, çekimler bir yana suyun altında geçtiği için insan daha çok geriliyor.

Filmin süresi de dozunda olmuş, iki saate sündürmemişler. Bir buçuk saat bile değil. Son dakikaya kadar izleyin. Çünkü jenerikten sonra filmin devamının geleceğine dair sinyaller var.

The Deep House imdb puanı 5.4 Eh, bu bir korku filmi için hiç de fena sayılmaz. Bu film için az bile aslında. Çünkü bir kere klişe su altı korku filmlerinden değil. Korku filmi klişeleri gölün altına entegre edilmiş gibi daha çok. Zaten yazının başında da belirttiğim gibi aman aman konu bütünlüğü olan, bütün mantık kurallarına oturmuş muhteşem bir film değil The Deep House filmi. Fakat yine de 2021 yapımı bu filmin büyük kısmı gerçekten de suyun altında çekilmiş.

Buradan sonrası meraklısı için bazı ek bilgiler içeriyor. Fragmanı ve filmde geçen güzel bir şarkıyı da yazının sonunda bulabilirsiniz.

The Deep House Josh Malerman’ın İthaki Yayınlarından çıkan romanı Gölün Dibindeki Ev ile gölün altındaki evden bahsedilmesi bakımından benzerlik gösteriyormuş fakat arada bazı farklar varmış yani filmde araklama gibi bir durum söz konusu değilmiş. Ben o kitabı okumadığım için bilemiyorum tabi. Filmi izlerken aklıma bu kitabın kapağı gelince acaba uyarlama mı diye düşünerek baktığımda ikisinin farklı olduğunu okudum ve bunu sizinle de paylaşmak istedim. Gölün Dibindeki Ev romanı, The Deep House filmini keşfetmeden çok daha önceden ilgimi çekiyordu fakat yavaş / beklentinin altında tarzında birkaç yorum gördüğüm için okumaktan vazgeçtiğim bir kitap olarak kaldı. Belki ileride okurum. Neyse, biz filmimize dönelim.

The Deep House Netflix filmi mi diye merak eden varsa yanıtlayalım. Filmin yapımcıları ortak fakat Netflix bunlardan biri değil. Radar Films, Logical Pictures, Apollo Films yanı sıra yapıma katkıda bulunan başka şirketler de mevcut. Ayrıca filmi Blumhouse yapsaydı nasıl olurdu diye merak etmedim değil. Zira düşük bütçeli hali böyle iyiyken biraz daha parayla neler yapılabilirdi kim bilir? Konudan bağımsız olarak Camille Rowe duru güzelliğine hayran kaldım. Maşallah!

Filmi ilgilisine övmek için yazıyorum öncelikle fakat benim de beğendiğimi anlamışsınızdır. Açıkçası korku filmlerini beklentisiz izlemeye başladığımdan beri daha çok keyif alır oldum. The Deep House yorumum tarzının özgünlüğü, suyun altında başta köpek balığı olmak üzere çeşitli deniz canlıları canavarlaştırılarak çekilen klişe filmlerden farklı oluşu, scuba divinge hayran bıraktırması, vlogger gezginler gibi popüler konulara değinmesi, gündelik hayatımızdaki teknolojiyi suyun altında geçen bir filmde kullanmayı akıl etmesi gibi konularda başarılı bulduğum yönünde olacaktır.

The deep house izle(2021)meden önce fragmanına bir bakmanızı öneririm. The Deep House fragmanını şöyle bırakıyorum.

Filmin sonunda çalan muhteşem parçayı şöyle bırakıyorum. Yodelice — Jason Glasser “The Promise

İyi seyirler!

--

--